• Het is tijd voor een professioneel salesapparaat!

    Ik help je aan een subliem salesapparaat zodat je een continue stroom aan leads en klanten krijgt.

    Neem contact op
    Q-commerce Klaas Beemster

De commerciële motor

Sales is geen truc! Ik help mijn klanten op een manier die bij hen past.  Zodat zij resultaat en plezier halen uit hun commerciële activiteiten. Door meer structuur en slimme acties heb je al snel enorme verhoging van je omzet. Als je eenmaal leert hoe je een goed sales proces inzet dan kan je zelf (met je team)  verder aan de slag.

Is dit herkenbaar voor jou?:

  • Structuur in een salesaanpak is belangrijk.

    Eigenlijk doe je op dit moment waar wat. Salesgesprekken zijn ingepland, wat leg je vast van het gesprek en hoe? Wat heb je nodig voor een succesvolle opvolging? Hoe pak je überhaupt het gesprek aan?

  • Ik zit aan tafel maar hoe maak ik mijn aanbod concreet.

    Gesprekken met een klant zijn ingepland, zo nu en dan mag je ook een voorstel maken. Maar wat zet je in het voorstel, hoe maak je het verhaal van je klant passend bij jouw aanbod.

  • Marketing heeft veel mogelijkheden.

    Welke middelen heb ik nodig om een optimaal resultaat te halen uit mijn salesactiviteiten.

  • Je mag presenteren op een bijeenkomst of beurs.

    Hoe stel jij de meest pakkende pitch samen die de aandacht krijgt die jij nodig hebt om goede contacten te leggen. Bezoekers op de beurs lopen voorbij, maar hoe kom je met hen in gesprek?

Dit is wat je wilt:

  • Je wilt het maximale uit je sales(team) halen

    Je mist de frisse blik en energie om dit goed op te pakken. Je hebt iemand nodig die naast je staat en je helpt, een sparringpartner.

  • Je wilt een gestructureerde sales aanpak.

    Klanten krijgen is de hoogste prioriteit. Je wilt geen kunstje leren, je wilt écht succes.  Je wilt sales geïmplementeerd hebben in je bedrijfsvoering

  • Dat je salesteam een neusje heeft voor klanten krijgen.

    Ze weten precies wat ze moeten zeggen en waar de klanten zitten. Er wordt niet alleen goed verdiend maar er worden ook duurzame relaties opgebouwd

  • Je een bruisende salesafdeling hebt.

    Jouw team weet waar ze het over hebben. Je voelt de energie stromen als je op kantoor komt en dat maakt je trots.

Dit gaan we doen:

  • Schrijven en uitvoeren van het verkoopplan.

    Na intern onderzoek schrijf ik een verkoopplan voor jullie en uiteraard voer ik deze na overleg met jullie uit, samen met het verkoopteam.

  • Coaching en begeleiding van sales medewerkers en activiteiten.

    Ondersteuning in sales- klantgesprekken en opvolging, (interne) salesmeetings, fysieke bezoekafspraken, op kantoor of online. Toezicht houden op de activiteiten en prestaties van het verkoopteam, bijsturen / aanpassen van de uitgezette koers.

  • Verkoopinitiatieven, -strategieën en -projecten ontwikkelen en vervolgens implementeren.

    Uit het verkoopplan komen verkoop initiatieven en strategieën. Ik ben de kartrekker voor deze projecten en implementeer deze samen met het verkoopteam.

  • Optimalisatie inzet CRM, zodat we sterke, langdurige klantrelaties kunnen ontwikkelen

    Het CRM systeem is het meest belangrijke instrument om klant informatie in bij te houden. We zorgen er samen met het verkoopteam voor dat dit systeem klopt. Zodat we onze klant nog beter leren kennen en kunnen inhaken op verkoopsignalen.

  • Coördinatie met marketing over leadgeneratie en plan van aanpak.

    We trekken de samenwerking met marketing strak zodat marketing met goede leads kan komen en sales de juiste opvolging doet.

  • Ondersteuning bij werving en selectie.

    Ik signaleer wanneer er welke verkoop medewerkers aan genomen moeten worden en ondersteun in de werving en selectie. Ook help ik mee met het op het juiste niveau inwerken van de medewerker.

Het resultaat van onze samenwerking:

  • Een aanpak die helpt naar een continue stroom aan leads zodat je salesteam aan de gang is én blijft
  • Klanten die voor langere tijd klant bij jou blijven omdat het bij jou goed is én goed voelt
  • Inzicht in cijfers; jij weet wat de kpi’s zijn van jouw salesapparaat zodat je kunt opschalen en afschalen
  • Beter contact met je klanten zodat je écht in verbinding staat en van je klanten ambassadeurs en fans maakt

Jouw investering in De Commerciële motor € 2.995,- ex btw per maand.

Onze samenwerking is er eentje voor de langere termijn, minimaal 6 maanden 4 dagen per maand. Ik fungeer als onderdeel van het team en geef advies waar je wat aan hebt.